Kom in i min blogg & titta runt lite... Skicka gärna en kommentar!

Om mig...

Mitt foto
Jag är en 53-årig scrapptokig trebarnsmor, dessutom stolt farmor. Började med mitt stora intresse för ca17år sedan... Fastnade så totalt i denna scrapvärld, så jag ser allt med "scrapögon". Jag har alltid tyckt om att fotografera, samla, handla och naturligtvis att pyssla... så jag förstod ganska snart att jag var en biten scrappare.

Besökare


Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online:

onsdag 27 oktober 2010

Kursinspiration i vintagestil...

Jag fick erbjudandet... en förfrågan av Liza på Pysselakuten om jag ville hålla kurser där. Jättekul! Självklart ville jag det... vilken ära :) Denna Lo hade jag med mig som inspiration till min första scrapkurs... "Lo i vintagestil" Hm! när jag började fundera på vad vintage är & om jag scrapar i den stilen... sååå börjar man ju att tvivla, fniss! var tvungen att slå upp ordet. Så här stod det: "Vintage är en engelsk term som syftar på en äldre vara av god kvalitet" så då är det nog inte fel att säga vintagestil. Jag älskar ju gamla saker som jag kan använda när jag scrapar... sedan är inte allt gammalt men jag gör mina saker ofta i den lite slitna gamla stilen.
Härligt med lite liv i bandet, men jag fick inte ha bråttom när limmet skulle få bandet på plats, hihi!

En vit blomma som jag sprayat med Distress "vintage photo" och sedan krackelerat med genomskinlig krackelering.
Det är förresten min pappa som liten pojke på fotot.
KramiZ Ullkika <3>

1 kommentar:

  1. Underbart! Kan du inte mejla över lite bilder så får jag med dem på Pysselakutens blogg också. Kramis

    SvaraRadera