Kom in i min blogg & titta runt lite... Skicka gärna en kommentar!

Om mig...

Mitt foto
Jag är en 53-årig scrapptokig trebarnsmor, dessutom stolt farmor. Började med mitt stora intresse för ca17år sedan... Fastnade så totalt i denna scrapvärld, så jag ser allt med "scrapögon". Jag har alltid tyckt om att fotografera, samla, handla och naturligtvis att pyssla... så jag förstod ganska snart att jag var en biten scrappare.

Besökare


Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online:

torsdag 11 februari 2010

Näst sista uppslaget i almenackan...

...Jag hade tänkt göra något sommrigt/romantiskt med bara Ida, men det var kul att kunna få med sönerna också. Men fokus blev på Ida eftersom det är hon som poserar oftast & det är henne jag har flest bilder på (de två sönerna är inte lika villiga till att fotograferas). Därav titeln "Jag & mina brorsor".
Jag ramade in Lo´n med spets & den stora bilden fick en ram av silkespapp (från en skokartong)... För att den skulle vara lite "bubblig" sydde jag lite i höger kant; ett härligt material att jobba med!!

Jag sydde även en ram inne i kortet... det blir en härlig detalj istället för att använda fotomatta eller rispa/ fila på kortet som jag ofta gör.
Typsnittet som jag använde till "Jag & mina" heter Jolly & det till "Brorsor" heter Chick-a-Dee båda från QuicKutz.
Jag använde papper ifrån en gammal bok till "brorsor" snyggt! men jag ångrar att jag inte chalkade dem... de syns lite dåligt.
De urklippta fotona satte jag i en liten ram & ett band fick sättas fast i en knapp på vänster sida.
Återigen klicka på bilderna för att se detaljerna bättre!
Puss å hej/Ullkika <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar